30 maj 2011

Kärnkraft och monarki

Så mycket spännande i dag..

Angela Merkel och company har bestämt sig för att avveckla kärnkraften. Och givetvis är fjanten Andreas Carlgren emot - på grund av miljön. Jag kan tala om för Carlgren att miljöproblemen kommer att bli enorma den dag som det blir ett nytt Fukushima, eller då någon om 500 år inte vet om var vi har gömt vårt härliga kärnkraftsavfall. Heja Merkel, säger jag.

Och så det här med kungen.. Men är jag den enda som tycker att han skötte intervjun bra? Jag var imponerad, eftersom han inte är känd som en mästare i det talade ordet - eller det skrivna. (OK, det var taskigt.) Men jag vet inte, är det verkligen kungens eventuella sexuella snedsteg som vi ska fokusera på? Eller det orimliga med monarkin som statsskick? Med det sagt, tycker jag emellertid att vi kan ställa högre moraliska krav på personer som försörjs av det svenska folket som kollektiv. En politiker hade fått gå för länge sedan.

1 kommentar:

Ebba sa...

Ja, kolkraft är säkert ett bättre alternativ (NOT!). Räknar man på effekten så inser man rätt snabbt att Tyskland kommer bli beroende av ännu mer "SKIT-kraft (fossila bränslen)".

Kungen regerar!
Tacka fan för att vi slipper en till politiker (länge leve monarkin).