12 januari 2009

Guldbaggedusch

Ja, det vore väl inte fel att säga att Maria Larssons eviga ögonblick var den film som gjorde mest succé på Guldbaggegalan! Välförtjänt, enligt de initierade källor i min närhet som faktiskt sett filmen. Själv behövde jag bara se klipp från den för att förbanna mig själv för att jag inte släpade min sorry ass till en biograf för att se den när den gick. Jag får vänta på att hyra den, för kolla på den ska jag! Jesus, vad sugen jag blev. Två fantastiska huvudrollsinnehavare, vad jag förstår. Och jag som har en grym förkärlek för arbetarklassmisär-film kommer säkert att njuta.

Och en sak till. Är inte Johan Glans en fantastisk komiker, så säg? Jag vill gå på fest med honom! En gång satt vi mittemot varandra på Öresundståget och jag ångrar än i dag att jag inte harklade mig och sa:
- Johan, jag är din nya bästis! Jag är mycket roligare än jag ser ut!
Men det sa jag så klart inte. Jag gjorde som alla svenskar gör när de ser en kändis: låtsades att jag inte visste vem han var. Modigt värre.

Inga kommentarer: