9 december 2009

Twitter-riktlinjer

Av någon outgrundlig anledning läste jag senaste numret av Cosmopolitan, där redaktionen gjorde sitt bästa för att guida sina läsare genom djungeln bestående av det som vi kallar sociala medier. De spaltade till exempel upp riktlinjer för hur man bäst bör använda sajter som Facebook och Twitter. För Twitter gäller enligt Cosmo att man inte ska uppdatera fler än tre gånger per dag - eftersom det i princip verkar som att man inte har något liv då. Verkligen?

Jesus, jag måste verka helt störd i deras ögon. I min värld är själva tanken med sociala medier just att använda dem, inte att ha ett konto registrerat bara för att. Dessutom verkar de ha missat att Twitter kan användas till andra saker än till att rapportera om vad man äter till lunch och vem den lunchen intas tillsammans med.

Har jag rätt eller har jag rätt?

Inga kommentarer: