7 november 2011

Har folk för mycket fritid?

Jag brukar läsa Magdalena Ribbings frågespalt på DN. Jag tycker att hon är smårolig, och verkar ha distans till saker och ting. Dessutom är hon, så vitt jag har sett, verkligen en stor försvarare av hbt-rättigheter.

I dag tog jag veckans titt. Inget anmärkningsvärt i Ribbings svar direkt. Men en fråga gjorde mig helt stum. Den inleds så här:

"Ofta när Magdalena rekommenderar skofärg för män brukar det vara svarta skor, detta är ju också det traditionellt riktiga efter klockan 18:00. I dagsläget har ju dock den bruna skon kommit tillbaka mer och mer och själv använder jag den gärna även efter 18:00 då det helt enkelt är snyggare i min mening speciellt till mörkblå kostym..."

OK. Fråga 1: Har folk för mycket tid till att fundera på helt jävla oväsentliga grejer?

Fråga 2: Om du nu gillar bruna skor, varför använder du dem inte bara på kvällen?

Fråga 3: Vem fan bryr sig om dina skor?

Inga kommentarer: