24 november 2011

Juligen

Hur går det med julförberedelserna, mina vänner? Är pyntet framme och lussebullarna bakade? Riktigt så i framkant befinner inte jag mig, men jag har faktiskt redan köpt en stor del av mina julklappar. Att handla på nätet alltså - vilken befrielse. Jag som hatar att gå i affärer och köa och trängas och lyssna på samma jävla jullåtar i vareviga butik, jag gillar att kunna handla hemma vid datorn.

Och för övrigt har jag satt ihop en killer låtlista med de bästa julbitarna, som ni kan ta del av här. Hojta till om jag glömt någon favorit! Själv lyssnar jag flitigast på allt med Agnetha & Linda, precis som vanligt. När jag växte upp var deras den enda julskivan som vi hade, förstår ni. Jag älskar den orimligt mycket. Jag köpte till och med den på cd till mig och min syster för några år sedan, allt för att inte behöva riskera en jul utan dem. (Jag har också Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton i bokform, om tv skulle få för sig att sluta sända den. Better safe than sorry.)

Ja, mina små julgrisar, om en månad är det julafton, så sätt fart nu!

Inga kommentarer: