2 mars 2012

Det blev en bloggutmaning innan pausen

1. Vad gjorde du för tio år sedan?

Jag gick i tvåan på gymnasiet, rökte röda Prince och trodde att jag skulle bli en internationell höjdare efter gymnasiet. Jag spenderade dagarna på fik med mina klasskamrater, där vi var högljudda och jobbiga och drack fruktte och kedjerökte. Skolkade alltså en del. Men pluggade svinmycket också. På helgerna fixade vi falskstämplar och festade på ställen med 18-årsgräns. Vi drack tequila så vi spydde, hånglade med varannan person vi träffade och hade noll bakisångest dagen efter. Allt kretsade kring att ha så roligt det bara gick, hela tiden.


2. Vad gjorde du för ett år sedan?

För ett år sedan köpte jag min lägenhet, och gjorde mig redo att flytta från min kompis Elias, som jag bott inneboende hos i två år. Jag hade ganska nyligen börjat ett nytt jobb och var singel. Jag var ute mycket, flängde runt och drack drinkar, och spenderade för mycket pengar på kläder och för lite på mat.


3. Fem snacks du gillar

Alla snacks är så fett förbjudna i den diet jag har kört sedan i september. Men jag gillar dem. Åh, som jag gillar dem.

  • Smörpopcorn
  • Sourcream and onion-chips
  • Dorritos
  • Gott & blandat
  • …och det mesta som inte är salta pinnar.


4. Fem sånger du kan hela texten till:

"City" - Billie the Vision and the Dancers

"Tunna skivor" - Siw Malmkvist

"This is the Year" - Marit Bergman

"Hugger i sten" - Lars Winnerbäck

"I Hope that I Don't Fall in Love with You" - Tom Waits


5. Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär:

  • Köpa en flashig bil med tillhörande chaufför.
  • Sluta jobba.
  • Resa mycket.
  • Uppgradera mitt hem.
  • Skänka pengar.


6. Fem dåliga vanor:

  • Spelar för mycket Wordfeud.
  • Snusar.
  • Tränar inte.
  • Äter för dåligt.
  • Tycker för mycket om vin.


7. Fem saker du gillar att göra:

  • Dricka vin på mysiga barer.
  • Promenera i solen.
  • Läsa tjocka böcker.
  • Twittra.
  • Kramas med familj och vänner.


8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa:

  • Kött
  • Alla typer av hattar
  • Adidas-brallor
  • Biljetter till Ladies Night
  • Sex


9. Fem favoritleksaker:

  • Datorn
  • Min iPhone
  • Min sodastreamer
  • Bilar
  • Sällskapsspel


10. Tio personer jag vill se göra den här utmaningen:

Alla som vill!

Inga kommentarer: