28 mars 2010

Tack och hej, helgen!

Eftersom mitt nya jobb har lite konstiga tider, och eftersom jag återigen pendlar (somliga lär sig aldrig), stiger jag på nytt upp kvart i fem om morgnarna. Det är inte så jobbigt som man skulle kunna tro. Om man går och lägger sig i tid, vill säga. Jag ska därför strax gå och duscha och tvätta håret (sådant hinns inte med på morgonen), och därefter ska jag lägga mig och läsa i Joyce Carol Oates Blonde. Jag är så party numera! Läggdags halv nio på kvällen. Jesus. Men i dag känns det som att det behövs, eftersom vi blivit av med en timme i och med sommartiden och allt det där. (Jag hade givetvis glömt att det skulle bli sommartid i natt och hade tvättid klockan sju i morse. Det blev helsnurrigt.)

Men detta är inte det värsta, mina vänner. Det är även så att jag inte alltid börjar samma tid. På självaste skärtorsdagen måste jag stiga upp kvart över fyra för att hinna i tid till jobbet. Haja hur tidigt det är! (Det är mitt i natten för en tjej som har en lång karriär av klubbande bakom sig.) Och det blir lite extra deppigt eftersom danskarna är lediga även på skärtorsdagen och i stället för att sitta på ett smockfullt kontor kommer vi att vara ett gäng håglösa svenskar som sitter där och fantiserar om gömda påskägg och fjäderprydda ris. Ja ja, livet är sällan rättvist. Tur att jobbet är kul i alla fall!

God natt på er.

Inga kommentarer: