13 juni 2010

Island på banan

Ytterligare ett land har sagt ja till homoäktenskap, nämligen Island. Jippi! Och grattis Island. Det var faktiskt redan i fredags som Island blev det tredje landet i Norden att införa en könsneutral äktenskapslag. Lagen antogs med siffrorna 49 för och ingen emot. Toppenbra!

PS. Och för er som väntar er skvaller från Lundagårds 90-årsjubileum.. Ja, inga stora skandaler egentligen, trots att det utlovades en skandalös fest. Jens Liljestrand hade visserligen tittat lite djupt i glaset, men höll ändå hela vägen till efterfest. Per Gahrton höll det överlägset bästa talet. Sven Unger gillade att stå nära och att avbryta folk. Björn af Kleen hade ett smärre harem av förhoppningsfulla journaliststudenter runt sig. Själv blev jag, min paljettklänning och bara ben alla 80-åriga mäns favorit. Jag hade ganska skoj, men dansade för lite. Blev även av med min jacka, vilket inte alls var mitt fel och därför irriterar livet ur mig. Men på det stora hela en lyckad kväll, om än lite gubbig.

Inga kommentarer: