3 mars 2011

Eine Verwandlung

Haha! Den här liraren ser ju exakt ut som jag varje gång jag a) ser på tv, b) går på bio, eller c) går på teater. (Eller för all del, försöker jobba runt klockan tio på morgonen. Satan, vad trött jag är en sväng där.)

Hur som haver, det sistnämnda ska jag göra med några jobbarkompisar i morgon. (Alltså inte bara jobba, utan även gå på teater.) Vi har två konstnärer på besök, en från England och en från Österrike. Och någon kom på den listiga idén att vi skulle gå på teater - på svenska. Och inte är det Spamalot vi ska se direkt, utan Kafkas Förvandlingen (med musik av Nick Cave - peppen!). Kan ju bli mycket intressant. Även för mig faktiskt.

Ska jag kunna hålla mig vaken? Jag är superbra på att somna på teater. Kommer jag att gilla det? Jag hyser nämligen en smula agg mot Förvandlingen. Har faktiskt läst den. Gick dock i gymnasiet och läste den på tyska. Gillade den inte. Men förhoppningsvis har min smak utvecklat sig något sedan dess, även om jag ofta tvivlar. Finns väl en anledning till att Pretty Little Liars är min största obsession just nu, liksom.

Inga kommentarer: