18 maj 2009

Barcelona Barcelona!

På torsdag bär det av! Jag är fantastiskt uppspelt. Listor, listor listor är vad som gäller för mig. I dag har jag tvättat och planerar min resegarderob. Det har dock visat sig att jag är bögen i gänget. Karro, som jag flyger dit med, ska resa enbart med handbagage. Hon summerade sin packning med: två par skor, fyra klänningar och en bikini. Jag får hjärtsnörp bara vid tanken. Ännu mer hjärtsnörp fick jag i går när vi insåg att vi inte betalat för att få ta med något annat än just handbagage. Det är helt enkelt inte möjligt i mitt fall. Jag kämpar alltid mot övervikten även vid weekendresor. Lyckligtvis visade det sig att bagage upp till 20 kg ingår i Spanair-biljetten. Tack Spanien! (Får jag sedan stoppa ner ett par pjucks i Karros väska så löser sig säkert alltihop!)

3 kommentarer:

Tung Bui sa...

20kg är väl överkomligt? Det är ju så varmt nu i dessa tider, så du behöver väl inga tyngre plagg? När ska ni åka? Serveras det alkohol på planet?

Ida Maria Gunnarsson sa...

Ja, det ska vara för att det är sommarsäsong. Men alltså, jag lyckas ändå alltid hamna över 20. Det här med att travel light har aldrig varit min pryl. En gång hade jag 15 kilos övervikt utan att veta om det. Det var obetalbart! Det roligaste är att jag typ aldrig orkar bära mina egna väskor och bithcar oavbrutet.

Vi åker torsdag-måndag. Ska bli underbart. Och alkohol på planet är väl en förutsättning? Tre timmar, hallå! Haha.

Ida Maria Gunnarsson sa...

"bitchar". Jag kan stava.