15 juli 2009

I dag är det mycket

Först och främst, vem vill följa med mig till Pride i Köpenhamn? Kalaset börjar den 24 juli.

Och så har Duncan James från Blue (Ginger Spices gamla flamma) kommit ut som bi!

Och, ja, Litauen vill typ skicka alla homos till koncentrationaläger igen. (Vilken märklig rubrik de använt för övrigt. Vill man inte att läsarna ska förstå? Jättekonstigt.)

Avslutningsvis får vi dock pigga upp oss! Jag ville inte länka direkt för den här sajten är full av porrbilder, men den är fantastiskt rolig. Läs om den på QX först om ni är tveksamma.

3 kommentarer:

Tung Bui sa...

Jag och alex och några till ska till köpenhamn tillsammans nästa vecka. Du kan väl hänga med? Jag funderar på att trycka hardqueer-tröjor för att visa att vi finns.;)

För övrigt så gillade jag inte alls artikeln i Svd igår som länkade. Den började riktigt bra, som någon självkritik hos feminismen och jag byggde upp förhoppningar. Och sen så fokuserar artikeln på "den egna viljan" som den påstår att feminismen eller jämställdhetstänket idag förnekar människor det. Och jag kan inte hålla med om. Jag tror inte på den fria viljan eftersom jag tror på butlers teoirier om performativitet. Men den egna viljan finns ju där trots allt. Den är inte fri, men den är ens egen.

Eller tolkade jag den fel? Hur läste du artikeln?

Men fundera på köpenhamn! kram kram

Ida Maria Gunnarsson sa...

Haha.. kära Tung, jag var ironisk! Debattartikeln var ju ett skämt. Men jag har lagt upp ett förtydligande här nu. Haha!

För övrigt vill jag jätte, jätte, jättegärna följa med er på Pride. Hardqueer-tröjor vore väl en jäkligt utmärkt idé! Åh, så kul!

Tung Bui sa...

Haha! Jag är så dålig på internet ironi.. Det är så jag skäms :)