2 augusti 2009

Debaser - mitt nya hem

Jag är ofta på Debaser. Och antalet kvällar där lär väl inte minska nu när jag bor granne med dem. Torsdag-lördag var jag där samtliga kvällar. Det är smått genant. Men samtidigt - där är ju så trevligt! Gårdagen på Debaser var det trevligaste på länge. Redaktör Ström gick bananas med hemmagjord bingo, jag drog roliga historier som en annan Släng dig i brunnen-deltagare, och Alfred, vars födelsedag föranledde festligheterna, såg väldigt, väldigt nöjd ut. Innan var vi dessutom på utomhuskonsert med Billie the Vision & the Dancers, som gjorde den bästa spelning som jag sett med dem någon gång. Det var helt enkelt succé kvällen igenom. I dag är läget dock annorlunda. Herr Ström skulle göra ett jobb om en bärsjalsträff i Lund (haha!), medan jag själv, samt min vän Li, gått och fått riktigt ont i halsen. Så nu är det definitivt slut på det roliga. Helgen är över. Och jag är ensam hemma och det är inget på tv och jag läste nyss ut John Ajvide Lindqvists Människohamn. Jag har helt enkelt skittråkigt nu.

Inga kommentarer: