10 augusti 2009

Jobbmåndag

Officiellt har jag semester till och med den 24 augusti, men i dag har det blivit en del roddande ändå. Jag har mailat en massa viktiga mail (bra där!), men främst har tyvärr min tid gått åt till att komma på ett krönikeämne - helt och hållet utan framgång. Det är helt tomt i skallen. Jag kommer inte på någonting som är det minsta roande. Krönikeämnen finns det förstås gott om, men jag vill ju gärna att slutprodukten ska vara en smula roligare än, säg, en artikel på ekonomisidorna. Jag vill helt enkelt förvandlas till Martina Haag i ett nafs (fast med bättre kunskaper i svenska än vad hon har). Kanske måste jag ta den där kvällspausen och följa med min vän Karin på filmvisning på Debaser trots allt.

PS. Förslag på krönikeämnen mottages tacksamt bland kommentarerna. Kör i vind!

1 kommentar:

Unknown sa...

Förstår känslan till 100 procent. Och när en kommer på ett ämne lite slentrianmässigt så blir ofta slutprodukten också slentrianmässig. MEN, har jag kommit på efter ett års krönikörsjobb, en måste acceptera att varje krönika en lämnar in kan inte vara ett mästerverk... Men jag vill alltid att det ska vara det!!!