14 april 2010

Dagens låt

"I Was Definitely Made for These Times" - Hello Saferide

I dag bestämde sig två av mina chefer för att fotografera mig och skicka ut min bild i ett informationsmail, eftersom jag är relativt ny. Det resulterade i att jag blev öppet hånad för min bild. Mina kollegor skrattade mig rakt upp i ansiktet. Paralleller till att blunda i skolkatalogen drogs. Albin, en av mina redaktörer, funderar på att skriva ut bilden och sätta upp den på kontoret. Tokroligt, ni hajar. Fotot var i och för sig fruktansvärt fult. Det var inte schysst att cheferna inte förberedde mig på det innan de skickade ut det till samtliga anställda. Till mina närmaste kollegor spelar det väl inte så stor roll, men till danskarna.. Funderar starkt på att skicka ut ett kompletterande mail med trevliga bilder på mig, alternativt att massmaila ut hur de enklast addar mig på fejjan - där de sedan har 777 snygga bilder på mig att välja på (jag har avtaggat de andra). I mailet hade jag dessutom fått fel yrkestitel, samt felstavat namn.

Och vad mer.. I mailet (som var skrivet på danska, märk väl) hamnade orden "mens" (vilket betyder "medan") och "Ida" lite olyckligt nära varandra, vilket gör att Albin nu försöker jobba in öknamnet Mens-Ida på mig. Kul.

Utöver det gick väl det mesta bra. Eller ja. Jag skulle tala ekonomi med vår ekonomidam, men misslyckades till och med med att få henne att förstå vad jag hette.

Peace out!


PS. Eftersom det var oförberedd fotografering i dag sportade jag givetvis glasögon, fett hår och finne på hakan.

Inga kommentarer: