9 april 2010

Gaga nya MJ?

Jag älskar att Lady Gaga återinför filmformatet på musikvideor. Alldeles för få artister gör de där långa videorna med stories; videor av typen som Michael Jackson brukade göra. Undrar om MTV visar dem i sin helhet numera? De nya alltså. Eller visar MTV musik alls nuförtiden? Eller bara reality shows där artonåringar med silikontuttar dricker svindyra drinkar eller, tvärtom, gör bort sig à la trailor trash? Änywho, jag spår att Lady Gaga kommer att bli den nya MJ. Hon är precis så whacko som krävs. Och matchar det med hits. Och queer och snygg ovanpå det. Gud, vad jag skulle vilja se henne i Globen i maj!

Två Gaga-favoritvideor: "Paparazzi" och "Telephone", båda regisserade av Jonas Åkerlund. Han imponerar alltid, den mannen!

Jag har förresten börjat titta på Flight of the Conchords. Det är verkligen en konstig serie. E tycker inte att den är rolig. Det gör jag. Lite är den rolig bara för att de där nyzeeländarna pratar så skojigt. Tyvärr måste jag inse att jag skrattar åt dem av samma anledning som till exempel Jake (från Texas) skrattar åt mig och min British accent. Ja ja.

I dag är jag hur som helst bra mycket friskare. Det är skönt. Jag har till och med varit utomhus en sväng. Tyvärr sken inte solen då, men man kan ju inte få allt. Kvällen ska jag spendera med cola, singoallakex, Så ska det låta och Skavlan (trots att han tydligen är sexist). Måste se till att ladda upp inför morgondagen då jag ska tatuera mig. Jag är lite nervös faktiskt. Det var ganska länge sedan som jag tatuerade mig senast, och dessutom har jag som bekant varit sjuk tills i går/i natt. Tänk om min smärttröskel är superlåg? Vilken nitlott det skulle vara.

Trevlig helg!

1 kommentar:

Anonym sa...

hur i hela fridens namn kan man tycka att flight of the conchords inte är roligt? jag blir förbannad på riktigt.