6 september 2010

Hej Bullen!

Jag har ett problem. Jag är Facebook-vän med flera av mina kollegor. Det går för det mesta väldigt bra. Jag kan sträcka mig till att det är trevligt. Men, till mitt problem. En av mina kollegor har ett Facebook-beteende som driver mig till vansinne. (Jag nämner inga namn, för jag är övertygad om att han följer den här bloggen.) Hur som, han skriver helt meningslösa statusuppdateringar hela tiden. Det är på nivån "Har fredags mys med taco paj". (OK, han särskriver inte, men ni hajar exemplet, njet?)

Bara det ovan hade varit tillräckligt för att få mig att fundera på att addera cyanid i hans matsalsmat, men till problemet: Han trycker "like" på alla sina egna statusuppdateringar! Jämt!! Även om det är en helt meningslös grej, typ att han frågar någon efter en bra mataffär, så ta mig fan är han där på like-knappen. Vad göra? Är det OK att ta bort en kollega från fejjan? Jag orkar snart inte mer. Fler hjärtan och meningslösa statusuppdateringar om kidsens fotbollsmatcher från alla mina Facebook-vänner och jag måste snart radera mitt konto och umgås med riktiga människor. Hujedamej.

Kanske jag borde skrivit till Magdalena Ribbing i stället? Vi känner ju nästan varandra. (OK, hon kommenterade på en krönika som jag skrivit en gång, men ändå. OK, hon kommenterade för att poängtera att någon annan använt hennes namn otillbörligen när han/hon kommenterade på min text. Men ändå.)

Peace out.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du, det är ju bara att dölja hans statusuppdateringar i ditt nyhetsflöde. Ingen social skada skedd. Tryck på krysset till höger om uppdateringen.