19 december 2010

Nya perspektiv

I dag har jag för första gången besökt akuten på Malmös sjukhus. Det var lite för lite Grey's Anatomy, men ändå ganska spännande. Fanns en hel del dassiga människor att spana in där alltså! Och alla läkare och sköterskor var glada och skojfriska. Kanske för att jag och E skrattade ganska oavbrutet - E på grund av bakfylla och jag eftersom den snälle doktorn gav mig morfin. Eller ja, alla uppskattade inte vår humor. När E frågade röntgenläkaren om han inte bara kunde ta och amputera foten eftersom det verkade enklare, svarade doktorn att det "inte skulle löna sig samhällsekonomiskt". Tjo, vad det var livat i holken liksom!

Men ja, resultatet av fyratimmarsbesöket blev en dom om kryckgång de närmaste åtta-tio veckorna. Opeppen på det. Men inget ont som inte för något gott med sig. Jag kommer att få de grymmaste armmusklerna i Malmö.

Och en tanig och rälig fot, men det får vi bortse från nu.

1 kommentar:

isabelle sa...

hahahah! älskar din läkares cyniska realism.