5 februari 2012

Bitter eftersmak av Melodifestivalen

Melodifestivalen i går gjorde mig tyvärr väldigt arg. Först blev jag råförbannad på Sean Banans bidrag. Något mer rasistiskt än så får man väl leta efter! Hur har det kommit med? Och att den låten dessutom fick inleda alltihop kändes helt galet.

Sedan blev jag sur när Afro-Dite skulle uppträda. Gissa vilka artister som fick gå fram till hiphop? Jo, de tre svarta. Och gissa vilka som hade tre svarta dansare?

Men alltihop gick så sjukt överstyr när programledarna skulle börja håna homosexuella (vilket tydligen är lika med bögar). Hur fan resonerade de där? Jag blev både förbannad, ledsen och besviken. Här är ett blogginlägg om pausunderhållningen, som jag verkligen tycker att ni ska läsa och begrunda.

Skäms, SVT, säger jag!


PS. Och då har jag inte ens nämnt Thorsten Flincks förbannade sexistiska tilltag..

Inga kommentarer: