2 april 2009

Dagens låt

"The Old Home Place" - Tony Rice, Ricky Skaggs & Friends.

Om den är obekant kan ni lyssna på den här. Tyvärr har jag inte hittat en vettig version av den med det band som jag tycker gör den allra bäst, nämligen JD Crowe & The New South. Men Tony Rice och gänget är ju inte så illa ändå.

Alltså, den här bluegrassvurmen jag har.. I söndags kväll hade jag och min vän Gabriel en riktig orgie i bluegrass. Underbart! En vacker dag när jag har blivit rik ska jag roadtrippa i södern och bara lyssna på bluegrass och country hela, hela dagarna. Säg till om ni vill följa med. Vi börjar i Nashville.


PS. Nej, jag har fortfarande inte fattat hur man får Youtube-klipp att hamna direkt på min blogg. Ledtrådar mottages tacksamt.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Det finns en knapp, eller dylikt, vid youtubeklippet som det står embed på, den kan en använda!

Unknown sa...

Eller ja, nu när jag kollade närmare såg jag att det står bädda in ovanför en länk som en klistrar in i bloggen.

isabelle sa...

åh sydstaterna! har velat åka dit sen högstadiet. är definitivt bättre än de svenska sydstaterna.

Ida Maria Gunnarsson sa...

Bättre än Skaune? Nej väl?

Ida sa...

svar: Ja, jag hoppas verkligen att du kommer och hälsa på nångång. bor precis mittemot tågstationen så de är bara att ta tåget=) hur är det med dig annars då?? kram ida