9 april 2009

En liten lögnhals?

QX-krönikören Sara Lövestam är en av dem som gått till final i Piratförlagets Bok-SM. Sin framgång förklarar hon på qx.se med orden:
- Jag har skrivit sedan jag var två år gammal och alltid drömt om att få romaner publicerade.

Sorry, Sara, men det tror inte jag på. En skrivande tvååring hade nog inte blivit QX-krönikör som någon av oss vanliga dödliga, utan hade definitivt rekryterats till NASA (alternativt Sovjets gamla motsvarighet) snabbare än blixten. I alla fall snabbare än en tvååring lär sig att "stam" stavas med ett "m".

2 kommentarer:

Sara Lövestam sa...

Jag är ledsen att behöva informera om att jag i så fall har missat mitt kall på NASA. Inte för att jag minns saken så tydligt själv, men enligt dem som var där så lärde jag mig att läsa och skriva när jag var runt två och ett halvt år, däremot var min stavning sisådär och jag skrev mest folks namn och, av någon anledning, "äple". Varför skulle någon ljuga om en sådan sak?

Ida Maria Gunnarsson sa...

Haha! Ja, i så fall kan jag bara gratulera. Jäklar vilket försprång du måste ha haft i skolan! Synd att NASA missade dig dock..

Lycka till i tävlingen!