15 september 2009

Dirty Dancing no more

Gud, Patrick Swayze är död, såg jag på Sydsvenskan nu när jag kom till jobbet. Jag vet att det inte smäller lika högt som Michael Jacksons bortgång för gemene man, men i mina ögon gör det faktiskt det. En gång i tiden hade till och med jag Patrick Swayze (tillsammans med en vit stor häst, av någon konstig anledning) på en affisch på garderoben i mitt lilla flickrum. Inte för att jag då fattade någonting av hans sex appeal (och han har väl aldrig varit min kopp te senare heller, om vi ska vara helt ärliga), men han ingick på något vis i processen att bli kvinna. Att gilla Patrick Swayze var något som förväntades (en förlängning av heteronormen yada yada). Men visst, han var ganska snygg när det begav sig. Och Dirty Dancing kommer jag alltid att gilla, hur o-PK det än är. Så visst fanken är det lite sorgligt.

Inga kommentarer: