8 september 2009

Som Petter skulle sagt: "Mitt motto är som lotto"

När jag började på mitt nya jobb ombads jag att gå med på en miniintervju, för att småningom presenteras som en ny medarbetare i ett blad för personalen. Ja, alltså inte bara jag, utan alla som var just nya medarbetare. Så långt allt väl. Men i den här lilla intervjun förväntades vi klämma fram vårt motto. Motto! Fattar ni? Tusen tankar flög genom huvudet (OMG, ska jag behöva säga "carpe diem" liksom?). Det stod still på det kreativa planet.

Så här i efterhand har LL, min ständiga supporter, rett upp situationen - om jag någonsin skulle råka ut för samma sak igen (vilket hon tar som ganska troligt). Hon har sålunda delat ut lite ordspråk och motton att leva livet efter.
LL själv fick: "Guld ska guld ha." (Ett hemmabygge kan man kalla det.)
Erika fick: "Bättre fly än illa fäkta."
Medan jag fick det slående: "Bättre en fågel i handen än tio i skogen."

Men när det väl kom till kritan med intervjun var jag givetvis inte så slagkraftig. I stället klämde jag fram "ångra ingenting" och kände mig som Sveriges, och framför allt arbetsplatsens, största tönt. Så kan det gå.

Nej, nu får jag återgå till arbetet.
Trevlig tisdag!

1 kommentar:

Tung Bui sa...

åh! "Ta ingen skit" - Grynet