1 mars 2009

I wish I was a little bit taller

Jag har ett problem. När jag duschade i morse såg jag att en gigantisk spindel bosatt sig i ett av hörnen där väggen möter taket. Nu menar jag verkligen gigantisk. Jag har aldrig sett en så stor spindel i verkligheten. Jag är inte speciellt rädd för spindlar, men jag började gråta för att den skrämde mig. Hajar ni? Den är skitstor.

Och nu till problemet: jag kan inte komma åt den jäveln. Den sitter där i sitt hörn och liksom hånar mig. Jag når inte den och kan därför inte döda den. (Jag skiter i om det skulle regnat cats and dogs i morgon, för skulle jag komma nära den skulle den dö. Simple as that.) Vad gör man? Hur gör alla andra? Nu har jag stängt in den på toa, men det är ju inte en långsiktig lösning att jag inte kan använda min egen toalett. Nu förstår jag varför tjejer har pojkvänner. De är bra i sådana här situationer. Bara om de är långa och ståtliga förstås.

Om jag bara hade varit en sisådär tre decimeter längre hade jag kunnat lösa det här problemet själv. Det är viktigt som kvinna att kunna döda sina egna spindlar. Men nu vet jag inte vad jag ska ta mig till. Och sist jag gick in på toa höll den på och liksom flexade sina muskler (viftade med benen på något konstigt vis) som för att skrämma mig. Äckelspindeln har tagit kontroll över mig och mitt badrum.

Typiskt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ta duschslangen och spruta vatten på den!

Ida Maria Gunnarsson sa...

Jag har redan provat, med det enkla resultat att dess nät gick sönder, hamnade över hela mig, men spindeln satt kvar. Nu ska jag försöka med moppen. Gud jag dör så äckligt.