20 mars 2009

Självgoogling

När jag googlar mig själv (jag gör det ganska ofta) inser jag ständigt att jag inte är hälften så poppis som jag i stunder av hybris intalar mig. Om man googlar "ida gunnarsson" så kommer visserligen en krönika som jag skrivit fram som etta, men den hjälper mig inte nämnvärt eftersom den basunerar ut att jag inte har något körkort. OBS! Det har jag numera. I övrigt är det ganska dött. På fjärde plats kommer en dåligt skriven artikel som rör en Ida Gunnarsson, livsmedelsinspektör i Tierps kommun. Jobbigt om folk tror att det är jag. Glädjande nog verkar jag dock ha klått Ida Gunnarsson, dvärgkaninsuppföderska, i popularitet. Bättre än inget!

Detta inlägg är inspirerat av Lars Lindquist, popstjärna, som duellerar med en Lars Lindquist, fästingexpert, om Google-herraväldet.

Inga kommentarer: