5 augusti 2010

Dagens låt

"Tower of Song" - Leonard Cohen

Detta är bara en av alla de, jättemånga, hits som han spelade i går. Herre min gud, vilken konsert! Vi var alla totalt uppfyllda. Cohen är 76 bast och pallade att spela i över tre timmar med, dessutom, vad jag tror var hela åtta extranummer. Ja, det var verkligen väl värda biljettpengar. Jag vet inte vad jag ska säga mer än att det var något helt, helt otroligt! Jag grät flera gånger, speciellt då "Tower of Song", "Chelsea Hotel #2" och "Famous Blue Raincoat" spelades. Det är fantastiskt av en artist att kunna trollbinda alla i en publik som sitter på en arena som tar 15 000 personer. Jag vet inte om jag någonsin varit på en konsert där jag blivit så berörd.

Sydsvenskans Håkan Engström har recenserat första delen av konserten (som i efterhand kan konstateras ha varit den svagare) här.

Inga kommentarer: