7 augusti 2010

Sicken festlig lördag!

En tråkig sak: Fyra snubbar bestämde sig för att råna mig utanför Folkets park i går.
En bra sak: Jag lyckades hålla min mobil från deras räliga klor.
En jättebra sak: De hade slängt min plånbok med allt i utanför Coop. Så jag fick tillbaka allt, till och med körkortet. I slutändan blev deras rånvinst ett numera avaktiverat pendlingskort plus typ tjugo spänn. Grattis hotshots!

Men det är faktiskt sjukt obehagligt att sådant här händer i ens eget kvarter.

Och nu har jag inget Visa-kort och absolut inga kontanter, det vill säga inte ens typ tre enkronor. Det hela borgar för en mycket festlig lördag. Men (utropstecken) jag är sjukt snygg i håret.

2 kommentarer:

Mette sa...

Ida! De borde fan ha stryk! Fy fan! Hur känner du dig nu? Jag har varit med om liknande och det var skitjobbigt efteråt. Men jag skickar en stor fet kram till dig från Lund.

Ida Maria Gunnarsson sa...

Tack vännen! Faktiskt så känns det OK. Jag tror i och för sig inte att jag fattat det riktigt ännu.. Men som sagt, jag mår bra. Inget hände ju. Men det är råläskigt att sådant händer på ens egen gata.