11 oktober 2009

Det är skönt att bli äldre

Det skriver Isabelle Ståhl på studentbloggen. Och det stämmer ju. Jag håller med henne om allt hon skriver. (Och ja, den fula tjejen i lugg är jag. Tack för alla fina bilder på mig som du sprider på internet, Ståhl. Låt mig få posera nästa gång, schyssta. Eller photoshoppa.)

Men nu ska ni få höra en sak som är kass med att bli äldre. Om man föreställer sig att man en lördag, till exempel i går, spelar Laserdome eftersom man firar SaraThyras födelsedag och föreställer sig att det är en störig unge som är med i motståndarlaget och som hela tiden skjuter på Grön Terminator (dvs jag) och som man därför börjar jaga men upptäcker att man har sämre mörkerseende än och sämre kondis, och därför typ snubblar på en ramp och vrider till sitt redan för flera år sedan skadade knä (korsbanden) så att man dagen efter haltar och har väldigt ont i sagda knä - ja, då är det rätt uppenbart kasst att bli äldre. Nu går det liksom bara ännu mer utför.

2 kommentarer:

isabelle sa...

haha, men jag tyckte du var söt på den bilden! vi kan göra ett specialavtal nästa gång. krya på dig och jag förväntar mig att vi ses imorgon, med eller utan korsband!

Ida Maria Gunnarsson sa...

Klart vi ses! Ska bli guld. Puss