8 oktober 2009

Vem har lagt ut mitt jobbnummer på en skämtsajt, va?

Det är inte så ofta som det ringer externt till mig på jobbet. Då är det i nio fall av tio Mamma eller Pappa. I ytterst sällsynta fall är det någon potentiell intervjuperson som faktiskt ringer tillbaka.

Men nu har något konstigt hänt, förstår ni. Flera gånger om dagen ringer folk fel. Nu på morgonen hade jag ett meddelande från en Roland, som på bred göteborgska sa:
- Jaå, dä va Rrroland her. Du haåde sökt meij!
Sedan sa inte Roland något mer.

Jaha, Roland, hur hade du tänkt att jag skulle ringa tillbaka till dig, va? Men sedan insåg jag förstås att om han hade velat att jag skulle ringa tillbaka på riktigt, ja, då hade han ju gett mig sitt nummer. Alltså utgår jag från att denna felringning, liksom de andra, beror på att någon lagt ut mitt jobbnummer på någon typ av skämtsajt. Så vem av er är det? Tills någon av er erkänner kommer jag att behandla er alla som misstänkta.

Inga kommentarer: