11 oktober 2009

I'll be home for Christmas, you can count on me

Alltså, jag måste bara fråga. Har era föräldrar också börjat tjata om julen? ("Tänker du komma hem?", "Har du pratat med Pappa?", "Har du pratat med Mamma?", "Vad säger din syster?", "Har du hört att L kommer hem?" och, sist men inte minst, "Har du funderat på vad du önskar dig?") Jag vill vara tydlig med en sak. Jag tycker att det är väldigt härligt att jag har en familj som vill samlas. För det vill den. I alla fall ibland. Det är helt enkelt fint att vara välkommen till sin mammas trygga famn och kunna snylta på både tvättmaskin och kylskåp i några dagar. Och dessutom få julklappar! Men alltså, ärligt talat. Att dra igång det här snacket nu.. Det är oktober. Oktober! Det är miles to go innan det ens är advent.

Men för att återkomma till min fråga. Är det här normalt? Är det här något som försigår i andra familjer också, eller är det bara ett uttryck av min extremt yviga familj som till på köpet envisas med att bo i olika städer? Ska jag börja knåpa ihop en önskelista?

4 kommentarer:

Tung Bui sa...

hos mig med. jag känner mig som en tonårsrebell när jag inte vill.

Ida Maria Gunnarsson sa...

Haha.. eller hur! Lite trulig sådär. Det är ju bara det att jag inte förstår varför man ska planera allting i så förbannat god tid när planen i nio fall av tio revideras senare ändå. Men som sagt, det är ju kul att de vill att man ska komma hem..haha!

Louise L. sa...

Ingen frågar vad jag önskar mig. Det slutar med att jag får skit och mår dåligt över att jag är en missnöjd och bortskämd liten brat. Men i övrigt, ja: de har börjat tjata och fråga om när jag kommer hem. Lydig som jag blivit på äldre dar så har jag kirrat en 95 kronorsbiljett och begärt ledigt på jobbet! Vuxet!

Ida Maria Gunnarsson sa...

Bra, Louise! Och i går fastställde jag faktiskt planen för julen. Även lilljulafton. Starkt, om jag får säga det själv!

Btw, när ska din hemsida komma igång? ;)