2 oktober 2009

Gästspel

"Nej men", tänker ni. "Varför skriver hon krönikor i Lundagård? Hon har väl ett jobb? Och inte pluggar hon väl heller?"

Ni har så rätt, så rätt. Men nu är det som så här att min vän Axel råkar vara nämnda tidnings biträdande redaktör (och just nu t f redaktör). Han är en jävel på övertalning. Han smickrar en med att man är en fantastisk skribent, rolig och härlig, och sedan klistrar han liksom fast en i sitt spindelnät. Och inte mig emot, Axel! Jag tycker att det är väldigt roligt att skriva krönikor. Så jag kör på. Och på ett sätt är det lite trösterikt att ha en fot kvar i studentvärlden. Alla dörrar på glänt; precis tvärtemot vad Florence predikar i Chess. Hur som haver, den första fredagen varje månad kan ni avnjuta mina (obetalda) krönikor på Lundagårds hemsida.

Här är dagens. Notera fredagskänslan!

Nu ska jag iväg och träffa Karin med vän. De ska dricka vin och jag ska titta på. Jag tar la mig en cola och njuter av tillvaron.

Inga kommentarer: