18 februari 2009

Books, Books, Books (jfr Bills, Bills, Bills)

Åh, den som vore rik och kunde shoppa loss på bokrean! Inte för att jag egentligen behöver det; jag har ett och ett halvt hyllplan i min ena bokhylla som enbart består av olästa böcker. Men det finns bara två saker som alltid gör mig riktigt superlycklig att köpa: böcker och skivor. Så har det alltid varit och kommer alltid att vara. Följaktligen spelar det ingen roll hur mycket olästa verk jag redan ruvar på, för det finns plats för fler. Men nej, just nu är jag skandalöst fattig, så det får vara helt enkelt. I stället får jag glädja mig åt att Hemingway står på hyllplanet och väntar. Och just nu läser jag Fight Club. So far är den en njutning.


PS. OK, jag ljög lite. När jag väl hittar skor älskar jag dem också, otroligt mycket. Kanske för att vägen till ett par nya skor är så svår för en småfotad dam som jag. När mina bästa sommarskor (och vår- och höst-dito) slutligen dog i höstas fotade jag dem för att inte glömma bort dem och den kärlek de gav. Så här fina var de. (Det här är alltså precis innan de fick joina de sälla jaktmarkerna, vilket syns. Men ni kan tänka er vad fina de var sisådär två år tidigare!)

Inga kommentarer: