3 februari 2009

Come on, debate team!

Signaturen "Erik Andersson" har sågat min kulturledare längs med fotknölarna. Han skriver:
"Jag håller med om att vi inte bör dölja sexualiteten hos kända kulturpersoner, om det är relevant i sammanhanget, men jag ser inte poängen i att spela moraliskt korrekt för att man ifrågasätter heterosexualitet. News flash: majoriteten av människor är heterosexuella. Civilisationen bygger på den heterosexuella kärnfamiljen. Detta innebär inte ett stigmatiserande av homosexualitet, men om man vill avskaffa “heteronormen”, har man inte tänkt längre än näsan räcker."

Jag orkar liksom inte börja med att gå in på hur fel han har i..tja.. allt. Jag orkar verkligen inte debattera med ett pucko. Kan inte någon av er ställa upp och gå in och skriva något dräpande - och gärna något, som till skillnad från käre Eriks synpunkter, är korrekt faktamässigt? Tack, vänner.

Inga kommentarer: