26 februari 2009

Dagens I-landsproblem

Typ nitton kanaler och ingenting att titta på. Ett gammalt avsnitt av Seinfeld (finns det någon som faktiskt gillar den himla serien?) eller en dokumentär om feminism som jag redan sett två gånger. I går spekulerade ett gäng unga journalister i om tv-mediet var bättre när det bara fanns gamla goda SVT. Somliga, inte jag, hävdade att Stjärnor på is förstör för mänskligheten. Ja, jag vet inte. Men just nu skulle till och med den där gapiga skånskan Gynnig livat upp tv-utbudet. Enough said. Dagens I-landsproblem.

Varför jag inte läser i stället? Bra fråga. Jag försöker läsa Martina Lowdens Allt. Jag vill verkligen gilla den, men gör tyvärr inte det. Det är synd. Alla andra verkar göra det. Och den verkade ju så ball. Men nej. Vi har inte klickat, Martina och jag.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag gillade inte den heller. Faktiskt gillade jag den så lite att jag inte ens läste ut den. Överskattad är mitt omdöme.

Ida Maria Gunnarsson sa...

Gud så skönt att det inte bara var jag!