25 februari 2009

Happy-Go-Lucky

Har ni sett den? Den fick ju så himla fina recensioner när den kom, så jag såg verkligen fram emot att se Sally Hawkins in action som en hippiebrud från Camden. I går såg jag äntligen den, men måste säga att jag blev besviken. Visst, hon var härlig och man fick sig en tankeställare kring hur man själv lever sitt liv emellanåt, men budskapet gick liksom ändå inte hela vägen fram. En stark trea från mig, men tyvärr inte mer.

Visserligen blev jag uppiggad av bilderna från Camden Lock och fick en enorm längtan till London, men det var inte mycket mer än så. Eller jo, det finns en härlig scen där Sally Hawkins Poppy dansar runt på en klubb med sina vänner, alla stupfulla, till Pulps lovely "Common People". Det påminde mig om mig själv, de där kvällarna när man vägrar gå hem från klubben och bara vill lyssna på hitsen från tonårstiden. När man sjunger med för glatta livet. Pinsamt sådär. Fast kul så klart.

Inga kommentarer: